Arrangementer

Udover forsknings- og uddannelsesaktiviteter, fokuserer Sustainability Science Center på at skabe opmærksomhed og debat om de udfordringer og løsninger inden for bæredygtighed, som samfundet står overfor. Derfor arrangerer centret en række foredrag under navnet Sustainability Lecture Series, hvor fremtrædende, internationale personer inviteres til at give foredrag.

Foredragsrækken begyndte i 2011 og bygger videre på den succesfulde Climate Lectures Series som Københavns Universitet var vært for fra 2008 til 2010. Alle kommende lectures kan ses på vores engelske side.

Udover foredrag afholder Sustainability Science Center STIMULUS workshops for studerende, hvor de kan få hands-on erfaring med at arbejde med bæredygtighed. STIMULUS er et format med fokus på tværfaglighed og debat. Deltagerne er engagerede studerende, som er udvalgt på tværs af universiteter, fakulteter og fag. Input til diskussionen kommer udefra i form af 3 oplægsholdere, som skiftevis giver et 30 minutters indslag, som følges af en diskussions og spørgerunde blandt de studerende. Du kan læse mere om vores STIMULUS arrangementer på vores engelske side

Tidligere events og foredrag

Sustainability Lectures
Se eller gense mere end 30 tidligere afholdte Sustainability Lectures med fremtrædende forskere og ledere på bæredygtighedsområdet. Find præsentationer, videoer og powerpoint-slides helt tilbage til 2011.

Sustainability Science Congress 2014

I 2014 var Sustainability Science Centre vært for denne store internationale kongres, arrangeret af International Alliance of Research Universitites (IARU). Find webcasts, presseklip og abstracts fra kongressen her.

Climate Change Congress 2009

Forud for det internationale klimatopmøde COP15 i København, arrangerede Københavns Universitet denne store videnskabelige konference i foråret 2009. Find videoer af talerne og læs synteserapporten, som blev overrakt til verdens politiske ledere under COP15.

Climate Lectures

Den succesfulde Climate Lectures Series fandt sted 2008 – 2010. Blandt talerne var Nobelprismodtager Wangari Maathai, Vicepræsident for bæredygtig udvikling i Verdensbanken Inger Andersen, og EU Klimakommissær Connie Hedegaard.